28 Haz 2016

TART KEK / ÇİLEK,MUZ,ÇİKOLATA SOSU İLE BİRLİKTE



Herkese merhaba. Ramazanın son günleri yaklaşırken güzel bir tatlı tarifi paylaşmak istiyorum sizinle. Bugün MUTFAK konulu başlığın ilk yazısını yazıyorum.
Mutfak da denediğim ,beğendiğim,sevdiğim lezzetleri sizlerle paylaşmak istiyorum.
Tart kalıbında yaptığım bu kek de çok sevdiğim tariflerden. Geçenlerde yapıp
fotoğrafladığım için hali hazırda paylaşmak istedim.





Öncelikle nasıl bir kek olduğunu özetleyeyim size. Kek üzerine muz dilimleri ve üzerine çikolata sos kullandım. Daha sonra çilek ve minik drajelerle süsledim. Şimdi tarifine
geçebiliriz (:




Malzemeler;

* 2 yumurta
* 1 çay bardağı sıvıyağ
* 1 çay bardağı şeker
* 1 çay bardağı süt
* 1 paket vanilya
* 2 paket kabartma tozu
* Aldığı kadar un

Üzerine ; Çikolata sos
                 2 bardak süt

Kendiniz yapmak isterseniz çikolata sosunu; 
  * 1 su bardağı süt
  * 1 su bardağı su
  * 1,5 yemek kaşığı kakao
  * 4 yemek kaşığı tozşeker
  * 1,5 yemek kaşığı un


YAPILIŞI;
Kek malzemelerini yumurtadan başlayarak sırayla ekleyip karıştırıyoruz. Kabartma tozu ve unu birlikte koyuyoruz. Kek kalıbımızı güzelce yağlayıp unladıktan sonra döküp,180 derecede üstü kızarana dek pişiriyoruz.20-25 dk da pişiyor.
Fırından alıp ılıyınca üzerine muzları diziyoruz. Üzerine hazırladığımız çikolata sosunu döküp biraz dolapta dinlendiriyoruz.Daha sonra çilek ve dilediğiniz meyveyle de olabilir süslüyoruz. Tart kalıbını ve bu minik drajeleri instagramdan lezzetlimutfakonline kullanıcısından aldım.Sizlerde almak isterseniz üzerine tıklayabilirsiniz.


Afiyet olsun..


Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder